17 Ocak 2012 Salı

TEK KİŞİKLİK OYUNLARIN DAYANILMAZ AĞIRLIĞI


Behzat Ç. dizisinin başarılı oyuncusu Erdal beşikçioğlu Gogol'un "Bir Delinin Hatıra Defteri" oyununu sergilemiş. Eleştirmenler yere göğe sığdıramıyorlar.
Gogol bu oyunu 1842 yılında yazmış ve dünyanın her yerinde beğeni ile izlenmiş. Ben ilk kez Oyunun adını Genco Erkal'ın sahnelemesiyle öğrenmiştim. Sanırım 20 yıl önceydi. Genco Erkal'ın bu oyunla fırtına gibi estiği dönemde Bakırköy'de  şehir tiyatrosuna geldi oyun. Oyuncu Genco Erkal  değildi, ama kim olduğunu hatırlayamıyorum.  Ünlü bir oyundu ve Rahmetli eşimin avukat bir arkadaşı kendisine ve bize rica minnet 4 bilet bulmuştu. Önlerdeki yerimize geçip oturduk. Elimize tek kişilik oyunun tanıtım broşürünü verdiler girişte. Okuduk, bekledik ve gonk çaldı, oyun başladı. Salon tıklım tıklım dolu, çıt çıkmıyor. 

Bir devler memurunun Burjuva sınıfından bir kıza aşık olması, kızın asilzade biriyle evlenmesi sonucunda adamın kendisini "İspanya Kralı" zannederek delirmesini anlatan oyunun ilk 10 dakikası gözlerimizi karanlığa alıştırmakla geçti. Sonraki beş dakika adamı seçebildik. Sonra ne dediğini kavramak için dikkat kesildik. Yarım saatin sonunda rahmetli eşimi bir gülmedir aldı. Kocaman adam kendini tuttukça daha çok gülmesi geliyor. Tam önümüzde oturan tanımadığımız bir çift kıkırdamaya başladı. Ardından arkamızdaki gençler. Sonra onun yanındakiler, ve diğerleri..

Bir kaç dakika içinde salonda bir kaynaşma oldu. Ben eşimi tuttuğum gibi karanlıkta dışarıya doğru sürükledim. Eşim artık yerlerde kıvranarak salonun kapısına doğru ilerlerken arkamızdan en az 20 kişinin daha eğilip bükülüp bizi takip ettiklerini gördüm. Kapıdan dışarıya adımını atan kadın erkek herkes yüzünde mahcup bir kahkaha ile  gülmekten yerlere yatıyordu. 
Kaçar adımlarla caddeye çıktığımızda salonun yarısı da arkamızdaydı. 
Bizim hemen arkamızda dışarıya çıkan çift otoparka bizimle birlikte geldi biz arabamıza binerken gülerek seslendi;
"Abi bundan sonra nereye gidiyorsunuz? Biz de gelseydik."
Bu yazıyı kesinlikle iyi bir şeymiş gibi yazmadım. Yıllarca Tiyatroya giden birileri olarak ilk kez başımıza böyle bir şey gelmişti. 
Ayıplayan varsa da affetsin, 20 yıl önceki hatamız zaman aşımına uğramıştır herhalde.
Aynı oyuna bir daha gidermiyim diye düşündüm. 
Oynayan kim olursa olsun gitmeyeceğine karar verdim.

Photo:Tumblr

Hiç yorum yok: