15 Eylül 2011 Perşembe

KİMYA


Tek başıma kalmak istediğim günlerden birindeyim. Tanıdık bildik bir çevreden uzakta önümdeki masamda içinde  ince yeşil elma dilimleri , küçük bir portakal parçası, tek bir kırmızı üzüm ve taze nane ile süslenmiş limonatam.  Ortanca tavşanım nane tutkuma takmış vaziyette. "Makarnaya da nane kattın ya pes," diyor. Ama nane bir şekilde hep karşıma çıkıyor, yapacak bir şey yok.
Limonatamdan küçük bir yudum alıyor ve etrafı seyrediyorum.  Etrafta gelen giden insanlar, yan masalarda oturan kızlı erkekli gruplar.
Kimsenin dikdörtgen kafası, kırmızı gözleri, altı tane kolu bacağı yok ama kimse kimseye benzemiyor. Gözlerimi kapatıyorum, kimse tıslamıyor, hırlamıyor, çığlık atmıyor, sadece konuşuyor ama ses tonları farklı. 
Bir anne babanın 9 çocuğu olsa hiç biri diğerinin aynı değil. Bırakın tipleri karakter olarak ta aynı değiller. Asyalı insanları birbirinden ayıramadığımızı düşünürüz. Ama onlar kendilerini başka bir asyalıya benzetmezler. Dünyada hiç bir parmak izinin başka bir parmak iziyle aynı olmadığını biliyoruz.
Her bireyi Allah özel, tek, eşsiz yaratmış.

Karşı masada öğlen yemeğine çıkmış bir gurup genç kız var. Boyunlarında çalıştıkları şirketin kartları.
- Kimyam tutmadı, diyor kızıl saçlı olanı ve konuşmaya devam ediyor. Diğerleri onu dinlerken bir yandan da yemeklerini yiyorlar. Bir tanesine gözüm takılıyor. Önünde kahve fincanı ile oynuyor, arkadaşları yemek yerken o kahve içmekle yetinmiş. Bakışları masadan uzakta, arkadaşının kimyasıyla hiç ilgili değil belli. Oldukça zayıf, hiç güneş görmemiş bembeyaz bir yüz ve uzun saçlar. Arkadaşı konuşmayı kesip; "Ne söyledim biraz önce?" dese cevap verebilecek hali yok gibi. Onları dinlemediğini oturduğum yerden ben bile fark ediyorum.
Bu duyguyu çok iyi bildiğimden kıza karşı derin bir sempati hissediyorum.
Bu duyguyu son zamanlarda pek sık yaşadığımı hatırlıyorum. Özellikle de tanıdığım insanların içinde dalıp gidiyorum uzaklara. 
Neydim, ne oldum, daha ne olacağım?
Tek başıma kalmak istediğim bu günde, önümde limonata bardağı, içinde taze nane yaprakları..

.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bende bu aralar aynı duygulardayım etraftaki her şey BOMBOŞŞŞ t.k