10 Ekim 2013 Perşembe

TARHANA YAPALIM


Vay arkadaş! ne kadar meşakkatli bir işmiş meğerse. 
Canım annemin sayesinde  her yıl hazıra konduğumuz tarhanayı dudak bükerek kabul ediyorduk. Bu yıl değil tarhana yapmak biber salçalarını bile bana yaptırdı canım benim. Sapanca'ya gidişte yengelerden, annemden, bilumum komşulardan aldığım tarifle bir heves giriştim tarhana yapmaya.

Buyurun tarifi;
1 Kilo un
Yarım kilo süzme yoğurt
1 çay bardağı biber salçası.( ben kendi yaptığım biber sosunu kullandım.)
1 çay bardağı domates salçası veya domates sosu.
1 paket kuru maya
3 orta boy soğan ( rendelenmiş)
1  çorba kaşığı toz şeker, tuz, isteğe göre baharatlar. ( nane, karabiber, pul biber)
Bütün malzemeyi bir kaba alıp ekmek hamuru olacak şekilde yoğurulur.
Mayalanmaya bırakılır.

Bir hafta boyunca kabaran hamur yoğrularak ekşitilir. . Bu süre zarfında hamur sürekli kabarır. Günde iki- üç  kez hamuru yoğurmak gerekir.
Hamurun kabarması bitince hamurdan parçalar kopartılarak temiz bir bez üzerinde kurumaya bırakılır.
Yine takriben bir hafta parça hamurları altını üstüne getirerek kuruması sağlanır.

Kuruyan hamurlar rondo ile toz haline getirilir.
Bir iki gün de toz olarak kurutulur.

Ben resmini çekmek için kavanoza koydum ama mümkünse bez bir  torbada muhafaza edilir.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: