9 Ekim 2013 Çarşamba

EKİM



"Bazı kitapları okurken yazarın düşüncelerine dalıp gideriz, bazı kitapları okurken de kendi düşüncelerimize." demiş Edgar Allan Poe
Tam okuduğum kitabın orta yerlerinde kendi düşüncelerime dalmışken elimden bıraktım kitabı.
Oysa  henüz bir kaç dakika önce hoşuma giden bir bölümün altını 
çizmekteydim.
Peyami Safa'nın çok düşündürücü bir tespiti vardır:
"Hüküm veremediğimiz veya hüküm vermek istemediğimiz bir meseleyi tarihe havale ederiz. Eminim ki şu cümleler  dünyanın hiç bir yerinde bizde olduğu kadar çok kullanılmamıştır: "Tarihe bırakalım, son hükmü o verecek." Tarih hüküm vermez, hadiseleri ve onlar hakkında verilen hükümleri tarafsızca kaydeder." demiş Selim ileri Yaşadığım İstanbul kitabında.
Tarih okuyorum ya, içinde bu konu geçen her şey dikkatimi çeker oldu.

..
Günler hızlıca akıp gidiyor. Beyefendi ile telefonda konuşurken masa başında ders çalışamadığım gündeme gelince: "Eee artık genç değiliz ayaklarımızı uzatarak okumak daha rahat tabi." diye yorum yaptı. Kendim yaşlılıktan bahsettiğimde o kadar dokunmasa da başka bir ağızdan duymak hiç de hoş olmuyormuş doğrusu. Bu kişi eşinizse ve son derece iyi niyetle söylemişse bile.
Kızlarım ellerindeki akıllı telefonlarla kendi resimlerini çekiyor, gülerek çektiklerine bakıyorlar. Ara sıra beni de çektikleri oluyor. resimlerde kendimi beğenmemeye başladım. Oysa kendimi kendimle barışık biri zannederdim , değilmiş..

Akıllı telefon değince şaşırdığım bir olayı anlatayım. Mercimekle ( ortanca kızım) AVM'de dolaşıyoruz. Girdiğimiz mağazada güzel bir yabancı müzik çalıyor. Gençler her şeyi biliyorlar ya artık; Kim söylüyor bunu? diye sordum. "Söyleyen  Rebecca Ferguson  ama şarkının adını hatırlayamadım ama hemen bulurum" dedi. Ben daha nasıl olacak demeye kalmadan telefonundan bir şeyler tuşladı ve telefona şarkının adı geldi. 
Cem Yılmaz son gösterisinde söylüyor ya; Elimizde neredeyse roketi uçuracak teknoloji var ama pek çoğumuz açma kapamadan başka bir şey bilmiyoruz" diye. 
o günden beri telefonumla kötü kötü bakışıyoruz. Tamam kızlarımın telefonu kadar özellikli değil ama  gizli gizli sesimi kaydeder, olmayacak bir yerde çalıştırır mı acaba? 
...
Bu arada hayatımda ilk kez tarhana yaptım. tarifini yarın yazacağım. Önce biraz yapıp tadına bakmam lazım. İyi olmadıysa 15 günlük emeğime yazık.
Tarhana tarifi vermediysem bu yazıyı okumamış gibi yapın. Rezil olmayayım.
..
Kurban Bayramı yaklaşıyor. Yine Sapanca, hep Sapanca.. 
Allah vere de hava güzel olsa.

1 yorum:

eymenerdogan dedi ki...

Sadece kurban bayramında değil, her hafta sonu geldiğinde Sapanca'ya kaçasım geliyor. ''Sapanca'ya kaçasım'' demeye başladığıma göre sanırım bende bir İstanbul'lu oldum artık..