8 Eylül 2012 Cumartesi

TOMS


Benim küçük sıpa yine yaptı yapacağını.
 İki yıl önce Superga arayacağız diye bütün istanbul'u dolaşmıştık. Hatta bir yazımda bahsettiğim gibi büyük bir spor ayakkabı mağazasında çalışan çocuk "O da ne diye" sormuştu. Biz de izah edene kadar helak olmuştuk. Yani mağazada çalışan çocuk bilmiyor ayakkabıyı benim kız biliyor. Şimdi bir çok mağazada Superga bulunuyor ama bizim kız için bütün cazibiyetini yitirdi. Bizi mutlaka zora sokacak ya; Kışın başında "Toms istiyorum." dedi.
Buyurun buradan yakın!

Aslında Tumblr'dan hatırlıyordum ama Türkiye'de olduğundan haberim yoktu.
Toms'un sahipleri güzel bir sosyal sorumluluk projesine imza atmışlar. 2006 yılında Arjantin'deki yoksul çocuklara yardım amaçlı bir proje geliştirerek her alınan Toms'un aynısını yoksul çocuklara vermişler. Yani siz bir tane ayakkabı alıyorsunuz sizin paranızla Arjantinli yoksul bir çocuğa ayakkabı almış oluyorsunuz. Arjantinli köylülerin giydiği Alpargata isimli ayakkabılardan esinlenmiş tasarımcılar. Son olarak aynı proje ile Afrikalı çocuklara da ayakkabılar verilmekteymiş bu yöntemle. Toms'lar görüntü olarak pek bir şeye benzemese de UGG botlar gibi dünyanın en rahat ayakkabıları olduğu söyleniyor. Şu sıralar gençlerin ayağında rengarek saltanatını sürdürüyor.

Kışın başında Elif'i yanımıza alıp çıktık aramaya. İnternetten anladığımıza göre İstanbul'da bir iki mağazada satılıyor. Evimizden yaklaşık 25 kilometre uzakta bir alışveriş merkezinde olduğunu öğrendik. Beyefendi bu tür şeylere alışık değil, her an patlayacak diye bekliyorum ama sabır gösteriyor sağ olsun. Gittiğimiz mağazada sadece erkekler için olanından kalmış, yani 40 numara ve üstü. Mecburen almadan döndük. Yaza doğru doğum günü dolayısı ile internet üzerinden kırmızı rengini seçti numarayı söyledik. Bir hafta sonra geldi ayakkabılar.

 O da ne?
38 numara istedik ama gelen 38 kızımın ayağına uymadı. Firmada bir numara büyüğü yok. Küçük kızım sükutu hayale uğrarken diğer kızlar ayakkabıya balıklama atladılar tabi. 
Kızımın Toms rüyası bir dahaki bahara kaldı. Bu arada biz ölümlü ebeveynler kızların sayesinde yeni yeni markaları öğrenmiş olduk.
Yalnız anlamadığım bir şey var;
Toms son olarak gözlük üretmeye başlamış. Ayakkabıları anladık da gözlük ne alaka anlayamadım. Arjantinli fakir çocuklara ve Afrikalı aç çocuklara gözlük verecek halleri yok ya. 
Bunun yerine yemek verseler daha iyi olmaz mıydı.

2 yorum:

eymenerdogan dedi ki...

Elif'in bir önceki Superga ayakkabı isteği hakkındaki yazınızı bugün gibi hatırlıyorum :)
Bakalım Elif önümüzdeki günlerde ne gibi ayakkabı tarzlarıyla tanıştıracak bizleri? :)

Adsız dedi ki...

benim de anlayamadigim bir sey var KUCUK kizinizib ayagina 38 numara kucuk gelmisse, bir sorun var demektir. ya ona kucuk dememelisiniz ya da bir doktora goturmelisiniz zira ayaklari cabuk buyuyen bir kucuk ki olabilir. gecmis olsun.