24 Nisan 2014 Perşembe

TEMİZLİK SONRASI İÇİNE ŞEYTAN KAÇAN EV HANIMLARI


Küçük kızım okul çıkışı mesaj attı telefonuma: "Anne, Melisa ile bize geliyoruz." Normal şartlarda bu mesaja cevap bile vermem çünkü bir şekilde evin içinde kızlardan birinin arkadaşı zaten oluyor. 
Ama bugün verdiğim cevap şu oldu: "Sen git Melisa'ya"
Yazımın başlığından da anlaşılacağı üzere bugün temizlik günümdü. Evin içinde savaş yapar gibi temizlik yapan, sürekli konuşan, sigara içen, temizlediği odaya girdim diye beni azarlayan bir yardımcım var. Ahmet Kaya sever, Sırrı Süreyya Önder'e yakışıklı diye oy verir, benden çekindiği halde bir şekilde üste çıkar.

Temizlik günlerinde elini kolaylaştırmaya çalışırım, iş bölümü yaparız, yorulunca kahvemizi içeriz günü doldururuz. O evine gittiğinde hiç olmazsa aynı gün ev temiz kalsın isterim. Kızlar eve gelir gelmez temizlik yapıldıysa tedirgin olurlar, çünkü ne zaman parlayacağım belli olmaz. Sakin anneleri bir adet canavara dönüşebilir. Lavaboda ellerini yıkarlarken bile müdahale ederim. "Aynaya su sıçratmayın, havluyu yerine düzgün asın, paspas yerinden kaymış..."

Kısacası temizlik sonrası içine şeytan kaçan kadınlardan olurum.
Uzak bir akrabamız vardı evini temizledikten sonra, hele bir de evine misafir gelecekse kanepeler, yataklar bozulmasın diye küçük çocuğunu yerde uyuturdu. 
Tanıdığım biri anlatmıştı; Komşusu evini temizledikten sonra beyaz çorap giyer evde gezermiş, temiz oldu mu diye. Eşi eve geldiğinde kapının önünde üzerini değiştirir, ev kıyafetini giydirirmiş ki ev kirlenmesin. 
Gençken iş arkadaşım, sonra kadim dostum Tülay; çalıştığımız şirketin lavabolarını temizlemeyi severdi. 500 kişinin çalıştığı iş yerinde şef pozisyonundaki arkadaşıma: " Bu işi yapacak temizlik görevlileri varken niye sen yapıyorsun?" diye sorduğumda; "Önceki halini düşünüp temizledikten sonraki halini görünce mutlu oluyorum." derdi. Ne güzel bir düşünce değil mi? 
 

Temizlik yaptığında; "Vay be ne güzel ev temizledim, temizliğe gitsem iyi para kazanırım." demeyen çok az kişi vardır her halde. Benim de zaman zaman aklıma gelir böyle düşünceler, sonra rahmetli eşimin bir sözünü hatırlarım. "Herkes kendi işini yapsın. Bütün ev kadınları temizliklerini kendileri yapmış olsa, temizlik işi yapan onca kadın ne iş yapacak, ailesini nasıl geçindirecek."
Eh! orası da doğru. Bu şekilde tanıdığım bir sürü kadının kocası hayırsız, kendileri çalışmazsa çok zor durumda kalırlar.
Ben bu yazıyı yazarken kızım hala eve gelmedi. 
Allah'tan Melisa'nın evinde temizlik yok. Ya onlarda da temizlik olsaydı?
...
Ben tam yazımı yazdım yayınlamak üzereyken evden çıkmak üzere olan yardımcım telefonda kızına bağırıyordu.  "Mahallenin çocuklarını niye dolduruyorsun eve. Daha dün temizlik yapmıştım."



1 yorum:

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

:)
Bizim eskiden bir komşu vardı. Misafir gelecek diye derin bir temizlik yapardı. Sonra misafir gidince bir derin temizlik daha yapardı. :D
sebebi anlaşıldı.
bende ileride canavar anne olabilirim aslında. Temizlik sonrası kirlenmesinden cidden gıcık oluyorum. İstiyorum ki hep temiz kalsın. Ama tabi öyle birşey olmuyor. :)
Benim bu hissimde çok kalmıyor, geçiyor zaten.