19 Mart 2014 Çarşamba

ASKIDA EKMEK


Kızımı okula bıraktığımda evde ekmek kalmamışsa yolumun üzerindeki Ekmek Evinden simit veya ekmek alıyorum. Genelde ekmeğimi kendim yapma alışkanlığım olduğu için sık gitmiyorum. Geçen haftalarda bir sabah kızımı okula bıraktım, dönüşte ekmek almaya gittim. İçerisi benim gibi çocuklarını okula bırakmış ebeveynler ve işe giderken yemek üzere poğaça alanlarla dolu.
Sıramı beklerken tezgahın arkasındaki panoda şöyle bir yazıya rastladım: "Askıda Ekmek 70" Kelime olarak bir şey ifade etmiyor ama ilgimi çekti. Bana sıra geldiğinde içeride kimse kalmamışken arka odadan çıkan bir bey çalışan kızlardan birine:
"Şunu 75 yap." dedi.
Kızlardan biri 70'i silip 75 yaptı. 
Ekmeğimi alıp çıktım ama sinirliyim hafiften. "Una zam mı geldi, ne oldu da kendi bildiğine fiyatı arttırıyor bu adam? Etrafta başka fırın olmadığı için kafasına göre iş yapıyor, bu memleketin çivisi çıkmış..." türünden bir sürü söylenerek eve geldim. 
Nasıl bir psikoza girmişsek yapılan her eylemin  ardında kötü şeyler umuyoruz. Bizi bu hale düşürenler utansın diyerek ajitasyon da yapayım ki bahanem olsun.

Her neyse bugün tekrar kızımı bıraktığımda ekmek almam gerekti, ekmeğimi aldım tam çıkacağım, panoya gözüm takıldı. "Askıda ekmek 77"
Dayanamadım çalışan kıza sordum: "Askıda ekmek nasıl bir şey?"
Kız güldü.
"Sabah satamadığımız ekmekleri akşama ihtiyacı olanlara veriyoruz. Bu sayı da kalan ekmeklerin sayısı."
...
Kendimden nasıl utandığımı anlatamam.
Eve gelir gelmez işi gücü bırakıp bu yazıyı yazıyorum. 
Her ne kadar haberleri olmasa da kötü düşüncelerimden dolayı Ekmek Evinden özür diliyor, memleketimde hala güzel şeyler olduğuna dair umutlarımı kaybetmemem gerektiğini düşünüyorum.

3 yorum:

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Bizim burada da bu uygulama. Ama bu kadar yüksek görmedim. Gerçi bizim buradaki gönüllülerin verdiği ile oluyor. Kalan bayatları ucuza satıyorlar.
Mesela geçen sene tam fırının önünde beş lira bulmuştum. Fırına verdim, o da askıya o kadarlık ekmek ekledi. :)

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Bizim burada da fırınlarda var bu uygulama ekmek alırken bir yada istediğin kadar ekmeği ihtiyacı olanlar için belirlenen sepete bırakıp parasını öüdyorsun. İhtiyaç sahipleri gelip bu sepetten ekmeklerini alıyor.

selma dedi ki...

Ben bilmiyormuşum ne yazık ki:)