16 Kasım 2011 Çarşamba

HAYAT DEVAM EDİYOR

Dün Nesrin dedi; "Ne zamandır aynı yazını görüyorum blogunda, roman yazmaya başladın, yazılarını ihmal ediyorsun. Olmuyor." 
İki gün önce Sevgili arkadaşım dört göz teletabi "Bana bak arkadaşım.." ile başlayan bir tehdit savurdu. Korkuyla karışık hoş bir mutluluk kapladı içimi. Birilerinin sizi düşünmesi, takip etmesi, ilgilenmesi ruhunuzun sığındığı sakin sessiz bir liman gibi.
Van depreminin ardından onca ölüm, yıkım, soğukta debelenen insanlar.. 

Bu blogu yazmaya başladığımda ciddi işleri başkaları yazsın, ben neşeli yazılar yazacağım diye kendi kendime söz vermiştim. Bir kaç hüzünlü yazı dışında hep sözüme sadık kaldım. Ama sıcacık odalarımızda oturup, televizyonda film seyreder gibi çadırın soğuğunda bebeğini ısıtmaya çalışanları izleyip keyif yapmak da duyarsızlık gibi gelmişti. 
Sonra  sürekli üzülüp yas tutsam, kaloriferleri kapatıp soğukta otursam, somurtuk, üzgün etrafta dolaşsam o insanlara ne faydam olacak. Çocukların okullarında yapılan kampanyaya destek olduk. Sivil toplum örgütlerinin yaptığı kampanyaya destek olduk. Devlet bütün olanaklarını seferber etmiş vaziyette. 
Sadece Birleşmiş Milletlerin Van'a yapacağı  yardım 3.4 milyon dolar olarak açıklandı.

Şirketler tarihin en büyük yardımını yaptılar.
Türkiye televizyonlarından yapılan çağrılarla 62 milyon lira para toplanmış.
Arabistan Karalı 50 milyon dolar bağış yapmış. 
Bu kadar maddi desteğe rağmen televizyonda gördüğüm buz gibi çadırlardan, çaresiz insanlardan ben utanmayayım, sorumlular utansın.
Gıda yardımı götüren tırın dönüşte 52 kilo esrarla yakalandığı insanlar utansın.

Ölenlerin durumuna üzüldüm tabi ama her ölüm kendi içinde yıkımdır, deprem, sel, yangın sebep değildir. Ölüm için tutulan yas bir yabancı için o anlıktır, yoksa dünyada her gün 200 bin kişinin öldüğü söyleniyor. Eşimi 53 yaşında kalp krizinden kaybettiğimde dünya başımıza yıkılmıştı ama değil dünyada, oturduğum semtte bile birileri güldü, oynadı, halay çekti, dans etti. 
Hayat devam ediyor, ateş sadece düştüğü yeri yakıyor. 
Bu yüzden izninizle ben yine neşeli yazılar yazmaya devam edeceğim
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok: