Araba armalarının nasıl oluştuğunu hiç düşündünüz mü?
AUDİ
Amblemdeki iç içe girmiş dört yüzük Araba birliği için bir araya gelmiş dört firmayı temsil ediyor. Audi ismi ise
firmanın eski yöneticilerinden mühendis August Horch'un Latince karşılığı.
ALFA ROMEO
Amblemdeki kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüyü, taç giymiş yılan figürü ise Milano'nun soylu Vizcoti ailesinin armasından alınmış.
BMW
Bayern Motor Werken. Yani fabrikanın isminin baş harfleri. Firma önceleri uçak motoru ürettiği için Amblem olarak bir lastik içinde dönen pervane figürü kullanılmış. Bu amblem arabalara da konulmuş.
CITROEN
Üzücü bir hikayesi var.
Şirket sahibi Andre Citroen piyasaya çok iddialı bir şekilde girmiş. Arabasının keskin virajlarda bile kesinlikle savrulmayacağını iddia ediyormuş. Bu denemeyi asker olan oğlu yapmış. Fakat sonuç hüsran olmuş. Genç çocuk virajı alırken arabanın savrulmasıyla can vermiş. Bunun üzerine ölen gencin askerdeki çift açılı çavuş rütbesi arabaya amblem olmuş.
FERRARİ
1923 yılında bir İtalyan Kontes, firma sahibi Enzo Ferrari'ye hediye ettiği maskot at ferrari'nin amblemini oluşturmuş.
MAZDA
Mahkeme kararı ile yeni bir amblem almak zorunda kalmışlar. Eski amblemleri Renauld'a benzediği için dava açılmış. Mazda davayı kaybetmiş. Şimdi kanatlarını açmış kartal figürünü kullanıyor.
MERCEDES BENZ
Dünyada Amblemi en çok çalınan markadır. ( Deneyimle sabittir. Yıllar önce bizim arabadan da üç beş kez logoyu çalmışlardı.)
Firma sahibi Carl Benz yaptığı arabaya bir isim bulamayınca Kızının adı olan Mercedes'i uygun görmüş.
Üç ayaklı yıldız figürü havada, karada ve sudaki gücü temsil ediyormuş.
PORSCH
Amblemdeki siyah at Almanya'nın Stuttgart şehrinin armasından, geyik boynuzu ve çizgiler ise Württenberg köyünün flamasından alıntıymış.
ROLLS ROYCE
1911 yılından bu yana kaputtaki zarif şekil bulunuyor. Bu şekil tasarımcının sevgilisi Emilly'i temsil ediyor.
Orjinal adı " Spirit of ecstasy" yeniliğin ruhu deniliyor. Fakat şekil halk arasında Emilly olarak biliniyor.
TOYOTA
Japon firmanın kurucusu Kirchiro Toyota üçlü elips kombinasyonu ile logosunu oluşturdu. Anlamı; Araba ile müşteri arasındaki sıcaklığı ve ekip ruhunu tasvir ediyor.
SUZUKİ
300 Güzel Sanatlar öğrencisinin katıldığı tasarım sırasında ortaya çıktı. Firma yetkilileri "uzlaştırıcı" buldukları S harfini yüzlerce amblem arasından seçti.
Türkiye'nin ilk yerli otomobili "Devrim" dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürselin talimatıyla Eskişehir Demir yolları fabrikasında içlerinde Necmettin Erbakan'ın olduğu bir gurup mühendis, 4.5 ay gibi bir sürede 4 adet yapılmış.
Cemal Gürsel'i Cumhuriyet bayramına götürecekken 200 metre sonra benzin olmadığından dolayı durmuş.
Cemal Gürsel'in; " Garp kafası ile araba yaptık, garp kafası ile benzin koymayı unuttuk." diyerek tarihe geçmiş sözünden sonra basının da gereksiz eleştirileriyle üretimden vazgeçilmiştir.
Oysa ki Eskişehir'den Trenle gelen devrim arabalarına lokomotiften sıçrayacak bir kıvılcımdan benzinin alev alacağı düşünülerek çok az benzin konmuş, Arabayı yapan ekibin bunları anlatmasına her ne hikmetse fırsat verilmemiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder